Zahrada s altánem01.08.2015

V srpnu 2015 byl zprovozněn komplex parku s altánem, který se nachází proti zařízení. Celou stavbu vyprojektoval Ing. Arch. Jiří Jurka. Sami posuďte jak se mu dílo podařilo.

více
Aktualizované stránky02.06.2015

Došlo k výrazné změně stránek celé společnosti LDZ,s.r.o. O design webových stránek se postarala grafička Lucie Sližová. Svými nevšedními nápady přispěla k zlepšení a přehlednosti webu.

více
počítadlo.abz.cz

Fakultativní služby

zpět | tisk

  • fakultativní činnosti - jsou takové činnosti, které nejsou zahrnuty v základní úhradě
  • dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, poskytujeme služby nad rámec základních činností tzv. fakultativní služby
  • klienti mohou, ale nemusí, tyto služby využívat
  • fakultativní služby si klient hradí z vlastních prostředků
  • rozsah fakultativních služeb je předmětem dohody mezi poskytovatelem a klientem

       SOUPIS FAKULTATIVNÍCH SLUŽEB POSKYTOVANÝCH SOCIÁLNÍM ZAŘÍZENÍM

  • kopírování, tisk a tisk fotografií
    • administrativní práce nad rámec zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
    • klient, který chce kopírovat nebo tisknout, požádá nepedagogického pracovníka (v jeho nepřítomnosti vedoucí zařízení), který provede kopírování nebo tisk
    • klient, který chce vytisknout fotografie, požádá nepedagogického pracovníka (v jeho nepřítomnosti vedoucí zařízení), který fotografie vyhledá a vytiskne
    • soupis poskytovaných služeb
      • zhotovení černobílé xerokopie formátu A4
      • tisk dokumentů z PC (např. žádost pro soukromou potřebu)
      • tisk fotografie A 5
      • administrativní úkon (př. potvrzení, čestné prohlášení)
      • vyhledání zdravotnické dokumentace klienta v archívu
      • zhotovení výpisu ze zdravotnické dokumentace
  • telekomunikační styk
    • klient, který chce telefonovat, požádá příslušného pracovníka v přímé péči, který umožní klientovi telefonování z přístroje v pracovně sester nebo mu donese na pokoj přenosný telefon
    • klient, který chce vyhledat informace na internetu pro svoji potřebu (např. jízdní řád, mapa, kuchařské recepty apod.) požádá nepedagogického pracovníka (v jeho nepřítomnosti vedoucí zařízení), který informace vyhledá a podle přání klienta provede také tisk (informace o tisku viz výše)
    • soupis poskytovaných služeb
      • vnitrostátní telefonní hovor z telefonní sítě zařízení
  • mimořádný nákup
    • v rámci zprostředkování kontaktu se společenským prostředím zařízení podporuje klienta při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů jako je např. nákupy léků na recept i bez receptu, hygienických potřeb, potravin apod.
    • v případě, že klienti již nemohou využívat běžně dostupných služeb a informačních zdrojů zařízení v rámci základních činností zajišťuje tyto služby zdarma
    • DSA tuto činnost provádí 1x týdně
    • sběr objednávek je vždy v pondělí u vedoucí zařízení
    • samotný nákup a roznesení nákupu klientům proběhne každou středu
    • klient si v rámci fakultativních služeb může u vedoucí zařízení objednat tzv. mimořádný nákup - tedy nákup objednaný a provedený mimo stanovené vymezení
  • odběru elektrické energie pro provoz vlastních elektrických spotřebičů klientů
    • klient má možnost si písemně požádat vedení DSA o dovybavení pokoje vlastními elektrospotřebiči (TV, rádio, PC apod.)
    • tuto žádost vyřizuje vedoucí zařízení a schvaluje ředitel zařízení
    • v případě schválených elektrospotřebičů je možné je do zařízení přivést a spolu s pověřeným pracovníkem zařízení nainstalovat
    • takto povolené a umístěné spotřebiče na pokoji klienta eviduje vedoucí zařízení pro čerpání fakultativních služeb
    • klient se zavazuje hradit paušální poplatek za spotřebovanou energii odebranou vlastními elektrospotřebiči dle uvedeného ceníku
    • dále je klient povinen nahlásit vedoucí zařízení, že elektrospotřebič již nepoužívá, tak aby mohl být zrušen paušální poplatek za odebranou energii
    • klient přitom odpovídá za to, že:
      • bude užívat elektrické spotřebiče, pouze toho druhu a toho výkonu, k jehož užívání vyslovil poskytovatel souhlas
      • půjde o spotřebiče nové a hospodárné třídy spotřeby
      • v souladu s předpisy o užívání těchto spotřebičů klient sám zajistí provádění příslušných kontrol a revizí podle ČSN 33 1610
      • bude hradit paušální poplatek za spotřebovanou energií
      • poskytovatel povolí a umožní odběr elektrické energie pro vlastní elektrické spotřebiče klientů pouze v případě, že klient dodrží výše uvedené podmínky
      • upozorňuje se, že pravidelným revizím, které je povinen zajistit klient u vlastních elektrických spotřebičů podle ČSN 33 1610 podléhá i prodlužovací kabel
      • poskytovatel má právo kontrolovat, zda uživatel dodržuje při užívání a provozu elektrických spotřebičů stanovené podmínky
      • v případě zjištění nedostatků nebo při důvodných pochybnostech o dodržování stanovených podmínek klientem má poskytovatel právo na náklady klienta zajistit provedení nápravných opatření
      • v případě neprovedených nebo chybějících revizí či jejich prošlé platnosti poskytovatel je oprávněn v zájmu bezpečnosti domova a ostatních klientů tyto zajistit po předchozím písemném upozornění klienta na jeho náklady
  • zapůjčení televizoru
    • v případě, že chce klient využívat TV přijímač na svém pokoji
    • v případě zapůjčení televizoru je ošetřeno smlouvou
    • dále má klient povinnost uhradit rozhlasový a televizní poplatek dle zákona č. 384/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů
  • osobní prádlo klientů
    • označení osobního prádla klienta je součástí základní činnosti praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení
    • povinností poskytovatele je v rámci základních činností praní klientovi zajistit, z čehož logicky vyplývá zajistit mu i předání vypraného prádla
    • standardní je tedy využít takového označení, které zajistí správné předání prádla klientovi
    • zařízení v rámci základní činnosti označí osobní prádlo klientovi zdarma, pouze jsou v rámci fakultativních služeb vyúčtovány náklady na materiál
  • praní prádla samostatně v pračce
    • klient může požadovat, aby se jeho osobní prádlo pralo samostatně v pračce odděleně od prádlo ostatních klientů
  • půjčování kompenzačních pomůcek
    • pokud do zařízení přijde klient, který je imobilní nebo se v průběhu poskytování pobytové služby se stane imobilním, je třeba pomoci mu okamžitě nárokovat kompenzační pomůcku ze systému veřejného zdravotního pojištění nebo ze systému dávek pro osoby se zdravotním postižením
    • do doby, než získá svoji kompenzační pomůcku, potřebuje-li ji k pohybu po pokoji a po zařízení a pro to, aby mohl do společných prostor, zajistit si hygienu apod. poskytne ji zařízení klientovi bezplatně
    • v případě, že bude žádost o kompenzační pomůcku z výše uvedených systémů zamítnuta a klient bude mít přání pomůcku používat, zařízení mu ji v rámci fakultativních činností propůjčí
    • pronájem je ošetřen smlouvou o nájmu kompenzační pomůcky
    • soupis poskytovaných kompenzačních pomůcek:
      • chodítka
        • chodítko je určeno pro osoby se sníženou pohyblivostí
        • napomáhá k udržení stability při chůzi a odlehčení dolních končetin
        • svými technickými vlastnostmi je určeno jak pro použití v interiéru, tak i v exteriéru
      • invalidní vozík
        • invalidní vozík je určen pro osoby se sníženou pohyblivostí
        • napomáhá při převozu klientů v interiéru i exteriéru
      • toaletní křesla
        • toaletní křeslo je určeno pro osoby se sníženou pohyblivostí
        • napomáhá při základních hygienických potřebách každého uživatele (převážně vyprazdňování)
      • rehabilitační pomůcky
        • rehabilitační pomůcky slouží k polohování dlouhodobě ležících klientů, ale i k rehabilitačním cvičením
        • současně slouží k zamezení vzniku dekubitů, ke snížení bolesti při různých zraněních a ke zlepšení celkové pohody klienta
      • antidekubitní matrace
        • snadno se přizpůsobují tvaru lidského těla, poskytují pohodlí a dostatečnou podporu osobám se sníženou hybností, eliminují riziko vzniku proleženiN
        • aktivní antidekubitní vzduchový systém chránící klienty s nízkým rizikem a léčící dekubity v I. stupni

        

       Ceník prováděných fakultativních služeb v Domově pro seniory Anička

  • xerox kopie A4 - černobílá 2,- Kč / 1 stránka
  • tisk dokumentů z PC (např. žádost pro soukromou potřebu) 4,- Kč / 1 stránka
  • tisk fotografie A5 (na běžný papír) 5,- Kč / 1ks
  • administrativní úkon (strana A4) 20,- Kč/ 1 stránka
  • vyhledání zdravotnické dokumentace z archívu 40,- Kč/ úkon
  • zhotovení výpisu ze zdravotnické dokumentace 300,- Kč/ úkon
  • telefonování z pevné linky v zařízení 2,- Kč/ 1 min
  • vyhledávání informací na internetu pro osobní potřebu klienta 15,- Kč/ 15 min
  • mimořádný nákup 70,- Kč/ 30 min
  • odběr elektrické energie pro provoz vlastních elektrických spotřebičů klientů 50,- Kč spotřebič/ měsíc
  • povinné revize vlastních elektrických spotřebičů dle skutečných nákladů
  • zapůjčení TV přijímače 200,- Kč / měsíc+ paušální poplatek za elektrickou energii
  • označení osobního prádla klientů zdarma + cena materiálu
  • praní prádla samostatně v pračce 60,- Kč/ prací cyklus
  • úprava oděvů a prádla nad rámec drobných oprav 40,- Kč/ úkon + cena materiálu
  • půjčování kompenzačních pomůcek
    • chodítko čtyřkolové  250,- Kč/ měsíc
    • chodítko čtyřbodové (tzv. krokovací) 150,- Kč/ měsíc
    • invalidní vozík 400,- Kč/ měsíc
    • polohovací pomůcky 50,- Kč/ měsíc
    • antidekubitní matrace, aktivní 300,- Kč/ měsíc
  • péče o klienta při nadměrném užití alkoholu (např. zdrav. úkony, úklid apod.) 500,- Kč / 30 min
  • ošetřovatelský úkon na vyžádání klienta (bez indikace lékaře, popř. jiného zdravotnického pracovníka) 65,- Kč / 15 minut
  • doprovod k lékaři mimo spádovou oblast (nad rámec soběstačnosti) 175,- Kč / 60 minut
  • oprava majetku DSA poškozeného úmyslným zaviněním klienta 200,- Kč / 60 minut
  • ztráta, popř. zničení majetku DSA pořizovací cena
  • oprava a úprava soukromého majetku klienta  120,- Kč/ hod + cena materiálu

 

     Zdarma zařízení DSA poskytuje tyto služby

  • dovoz léků
  • 1x týdně donáška drobného nákupu
  • bezpečné uložení peněz a cenností (finanční a věcné depozitum)
  • šatna pro ukládání sezónního oblečení
  • půjčování knih


                          Poskytovatel si vyhrazuje právo aktualizovat služby a upravovat ceny.

Obrázek #1Obrázek #2Obrázek #3Obrázek #4

  • umístění budovy, její technický stav a materiální podmínky služby
  • kapacita zařízení je 51 klientů sociální služby
  • budova je po rekonstrukci, jsou udržovány v ..

    více
  • Cílovou skupinou Domova pro seniory Anička jsou:

  • klienti starší věku 55 let
  • klienti s chronickým nebo jiným zdravotním postižením
  • senioři
  • čá...
  • více

    Klienti zařízení mohou využívat dle svých zájmů, potřeb a zdravotního stavu pořádané programy v zařízení. Patří sem:

  • možnost sledování televize
  • p...

    více
  • Copyright © 2013 dsa@ldz.cz
    Design by Lucie SLIŽOVÁ
    LDZ, s.r.o.
    Domov pro seniory Anička
    Na Kameni 116, 517 54 Vamberk
    GPS Loc:50°6
    16°17
     
    sociální úsek
    Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M.
    T: 498 771 860
    M: 774 453 350
    E: dsa@ldz.cz
    Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M.
    ředitel zařízení
    T: 498 771 860
    M: 774 453 350
    E: dsa@ldz.cz
     
    zdravotnický úsek
    Veverková Iveta
    vedoucí pracovník
    T: 498 771 863
    M: 724 921 621
    E: sestry@ldz.cz
    Perets Olena
    vedoucí zařízení
    T: 498 771 862
    M: 774 453 351
    E: vedouci@ldz.cz