Zákaz návštěv od 18. 01. 202217.01.2022

Z důvodu zhoršující se epidemiologické situace v ČR jsme byli nuceni uzavřít zařízení od 18. 01. 2022 pro návštěvy. Pokud se situace zlepší budou návštěvy opět obnoveny. Sledujte, prosím, informace na našich webových stránkách.

Donáška balíčků pro naše klienty není nijak dotčena. 

Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M., ředitel zařízen

více
Víkendové návštěvy04.01.2022

S rozvolněním opatření opět obnovujeme i víkendové návštěvy. První návštěvy budou v sobotu 15. ledna 2022 a 22. ledna 2022. Postup pro nahlášení se na návštěvu je stejný jako při návštěvách v týdnu (objednání návštěvy p. Perets na telefonu 774 453 351, potvrzení - test, očkování, prodělání Covid-19). Vše ostatní zůstává v platnosti jako doposud.

Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M., ředitel zařízení

více
počítadlo.abz.cz

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /data/web/virtuals/115042/virtual/www/domains/ldz.cz/dsa/func.php on line 4

Sociální péče

zpět | tisk

  • v zařízení je zajištěna nepřetržitá ošetřovatelská péče
  • klientům poskytují podporu a pomáhají při zajištění péče o svoji osobu pracovníci přímé péče
  • každý klient má svého klíčového pracovníka, který zajišťuje jeho potřeby, cíle a napomáhá je klientovi naplňovat
  • jméno ,,svého” klíčového pracovníka má každý klient vyvěšen na nástěnce ve svém pokoji, včetně náhradníka
  • zařízení (klíčový pracovník klienta) ve spolupráci s klientem eventuálně osobami blízkými sestaví individuální plán péče klienta, kde jsou specifikována přání a cíle klienta, co se týče poskytnuté péče v zařízení
  • komunikace s personálem
    • je při poskytování sociálních služeb velmi důležitá, a to nejen mezi personálem a klientem, ale také mezi rodinnými příslušníky a personálem
    • díky dobré komunikaci dokážeme předejít různým nedopatřením, které by mohli nastat
    • proto prosíme rodinné příslušníky našich klientů, aby s naším personálem dostatečně komunikovali
  • například v těchto situacích:
    • pobyt klienta venku - pokud si klienta berou rodinní příslušníci ven z budovy, nebo jej vrací zpět do budovy, žádáme je tímto, aby tuto skutečnost nahlásili službu konajícímu personálu
    • vlastní přinesené léky - pokud rodinní příslušníci chtějí přinést klientovi vlastní léky, je nutné, aby tuto skutečnost konzultovali se zdravotnickým pracovníkem (zdravotní sestrou) nebo praktickým lékařem zařízení
    • dodatečně donesené prádlo a věci - pokud rodinní příslušníci přinesou klientovi další prádlo, či cenné věci, je nutné, aby toto opět nahlásili službu konajícímu personálu, který vše zaeviduje, předejdeme tím možným neshodám
  • provádění drobných nákupů
    • pracovníci zařízení provádí drobné nákupy pro klienty
    • nákupy zpravidla obsahují: cukrovinky, kávu, čaj, toaletní potřeby apod.
    • není v našich silách, abychom nakupovali v různých obchodech, dle letákových akcí apod.
    • proto pokud klient nebo rodinní příslušníci chtějí nějaké jiné zboží, musí si toto zajistit sami
    • budeme velmi rádi, pokud rodinní příslušníci budou svým příbuzným donášet věci, dle jejich přání

 

  • DÁLE V RÁMCI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB ZAŘÍZENÍ POSKYTUJE:
  • základní sociální poradenství
    • pracovní dny od 07,30 hod do 15,00 hod
    • sociální poradenství vede k rozvoji a udržení osobních a sociálních schopností a dovedností, podporujících sociální začlenění
    • jedná se převážně o kontakt s potřebnými úřady
    • provádí sociální pracovník či vedoucí zařízení
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
    • nepřetržitě - 24 hodin denně/ 7 dní v týdnu po dobu trvání smluvního vztahu
    • ranní hygiena od 08,00 do 10,00 hod
    • večerní hygiena od 19,30 do 23,00 hod
    • termíny, čas a provedení (samostatně či dopomoc) večerní hygieny (celkové koupele) dohodnuty s klientem v individuálním plánu
    • součástí osobní hygieny je také péče o vlasy a nehty na rukou, u mužů holení
    • klient může dle svého přání využívat i služeb kadeřnice a pedikérky, které do zařízení docházejí
  • pomoc při zvládání běžných úkonů o vlastní osobu
    • nepřetržitě - 24 hodin denně/ 7 dní v týdnu po dobu trvání smluvního vztahu
    • jedná se o: pomoc při oblékání a svlékání, pomoc při přesunu na invalidní vozík, pomoc při uléhání a vstávání, polohování, pomoc při podávání stravy a tekutin (jak na pokoji, tak na jídelně)
    • vše je s klientem sjednáno individuální plánu včetně míry pomoci či podpory
    • rozsah podpory, pomoci nebo péče se odvíjí od aktuálního zdravotního a psychického stavu klienta
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
    • nepřetržitě - 24 hodin denně/ 7 dní v týdnu po dobu trvání smluvního vztahu
    • možnost sledování televize, poslech rozhlasu
    • zajištění denního tisku
    • zajištění kulturních akcí, které jsou veřejně přístupné
    • zajištění kadeřnice, pedikérky, návštěv duchovního
    • možnost zajištění telefonického hovoru z pokoje klienta (za poplatek hovornho viz fakultativní služby
    • pomoc při kontaktu s rodinou či přáteli – návštěvy jsou neomezené, je i možnost dočasného pobytu klienta u rodinných příslušníků
  • aktivizační činnosti
    • představují pracovní činnosti, které slouží k upevnění motorických, psychických a sociálních schopností klienta
    • v pracovní dny od 07,30 do 15.30 hodin
    • volnočasové aktivity (ruční práce, čtení, audioknihy, vyprávění, výroba dekoračních a upomínkových předmětů, trénování paměti atd.)
    • o pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím (kulturní akce, soutěže atd.)
    • o nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností (terapie se zvířaty, procvičování motoriky atd.)
    • na všem pokojích je take volně přístupný internet
    • v zařízení je k dispozici knihovna
  • sociálně terapeutické činnosti
    • podpora fyzické zdatnosti  - nácvik chůze, nácvik používání kompenzačních pomůcek (chodítko), procvičování jemné motoriky rukou, trénink paměti
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
    • pracovní dny od 07,00 do 14.30 hodin
    • pomoc při nákupu osobních věcí nebo zajištění nákupu
    • pomoc při kontaktu s úřady (matrika, soud, úřad práce, OSSZ), pomoc při vyplňování různých formulářů a podání
    • zajištění poštovních služeb
    • vytváření podmínek pro udržení vazeb na přirozené prostředí klienta tj. rodinu
    • návštěvy klientů jsou neomezeně každý den mimo dobu nočního klidu
    • nedoporučujeme pouze návštěvy v době osobní hygieny a jídel klientů
    • nejvhodnější doba návštěv s ohledem na výše jmenované je od 13,00 hodin do 17,00 hodin
    • možnost oslav rodinných výročí v zařízení (oslavy narozenin apod.)
Obrázek #1Obrázek #2Obrázek #3Obrázek #4

  • umístění budovy, její technický stav a materiální podmínky služby
  • kapacita zařízení je 51 klientů sociální služby
  • budova je po rekonstrukci, jsou udržovány v ..

    více
  • Cílovou skupinou Domova pro seniory Anička jsou:

  • klienti starší věku 55 let
  • klienti s chronickým nebo jiným zdravotním postižením
  • senioři
  • čá...
  • více

    Klienti zařízení mohou využívat dle svých zájmů, potřeb a zdravotního stavu pořádané programy v zařízení. Patří sem:

  • možnost sledování televize
  • p...

    více
  • Copyright © 2013 dsa@ldz.cz
    Design by Lucie SLIŽOVÁ
    LDZ, s.r.o.
    Domov pro seniory Anička
    Na Kameni 116, 517 54 Vamberk
    GPS Loc:50°6
    16°17
     
    sociální úsek
    Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M.
    T: 498 771 860
    M: 774 453 350
    E: dsa@ldz.cz
    Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M.
    ředitel zařízení
    T: 498 771 860
    M: 774 453 350
    E: dsa@ldz.cz
     
    zdravotnický úsek
    Veverková Iveta
    vedoucí pracovník
    T: 498 771 863
    M: 724 921 621
    E: sestry@ldz.cz
    Perets Olena
    vedoucí zařízení
    T: 498 771 862
    M: 774 453 351
    E: vedouci@ldz.cz