Zahrada s altánem01.08.2015

V srpnu 2015 byl zprovozněn komplex parku s altánem, který se nachází proti zařízení. Celou stavbu vyprojektoval Ing. Arch. Jiří Jurka. Sami posuďte jak se mu dílo podařilo.

více
Aktualizované stránky02.06.2015

Došlo k výrazné změně stránek celé společnosti LDZ,s.r.o. O design webových stránek se postarala grafička Lucie Sližová. Svými nevšedními nápady přispěla k zlepšení a přehlednosti webu.

více
počítadlo.abz.cz

Sociální péče

zpět | tisk

  • v zařízení je zajištěna nepřetržitá ošetřovatelská péče
  • klientům poskytují podporu a pomáhají při zajištění péče o svoji osobu pracovníci přímé péče
  • každý klient má svého klíčového pracovníka, který zajišťuje jeho potřeby, cíle a napomáhá je klientovi naplňovat
  • jméno ,,svého” klíčového pracovníka má každý klient vyvěšen na nástěnce ve svém pokoji, včetně náhradníka
  • zařízení (klíčový pracovník klienta) ve spolupráci s klientem eventuálně osobami blízkými sestaví individuální plán péče klienta, kde jsou specifikována přání a cíle klienta, co se týče poskytnuté péče v zařízení
  • komunikace s personálem
    • je při poskytování sociálních služeb velmi důležitá, a to nejen mezi personálem a klientem, ale také mezi rodinnými příslušníky a personálem
    • díky dobré komunikaci dokážeme předejít různým nedopatřením, které by mohli nastat
    • proto prosíme rodinné příslušníky našich klientů, aby s naším personálem dostatečně komunikovali
  • například v těchto situacích:
    • pobyt klienta venku - pokud si klienta berou rodinní příslušníci ven z budovy, nebo jej vrací zpět do budovy, žádáme je tímto, aby tuto skutečnost nahlásili službu konajícímu personálu
    • vlastní přinesené léky - pokud rodinní příslušníci chtějí přinést klientovi vlastní léky, je nutné, aby tuto skutečnost konzultovali se zdravotnickým pracovníkem (zdravotní sestrou) nebo praktickým lékařem zařízení
    • dodatečně donesené prádlo a věci - pokud rodinní příslušníci přinesou klientovi další prádlo, či cenné věci, je nutné, aby toto opět nahlásili službu konajícímu personálu, který vše zaeviduje, předejdeme tím možným neshodám
  • provádění drobných nákupů
    • pracovníci zařízení provádí drobné nákupy pro klienty
    • nákupy zpravidla obsahují: cukrovinky, kávu, čaj, toaletní potřeby apod.
    • není v našich silách, abychom nakupovali v různých obchodech, dle letákových akcí apod.
    • proto pokud klient nebo rodinní příslušníci chtějí nějaké jiné zboží, musí si toto zajistit sami
    • budeme velmi rádi, pokud rodinní příslušníci budou svým příbuzným donášet věci, dle jejich přání

 

  • DÁLE V RÁMCI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB ZAŘÍZENÍ POSKYTUJE:
  • základní sociální poradenství
    • pracovní dny od 07,30 hod do 15,00 hod
    • sociální poradenství vede k rozvoji a udržení osobních a sociálních schopností a dovedností, podporujících sociální začlenění
    • jedná se převážně o kontakt s potřebnými úřady
    • provádí sociální pracovník či vedoucí zařízení
  • pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
    • nepřetržitě - 24 hodin denně/ 7 dní v týdnu po dobu trvání smluvního vztahu
    • ranní hygiena od 08,00 do 10,00 hod
    • večerní hygiena od 19,30 do 23,00 hod
    • termíny, čas a provedení (samostatně či dopomoc) večerní hygieny (celkové koupele) dohodnuty s klientem v individuálním plánu
    • součástí osobní hygieny je také péče o vlasy a nehty na rukou, u mužů holení
    • klient může dle svého přání využívat i služeb kadeřnice a pedikérky, které do zařízení docházejí
  • pomoc při zvládání běžných úkonů o vlastní osobu
    • nepřetržitě - 24 hodin denně/ 7 dní v týdnu po dobu trvání smluvního vztahu
    • jedná se o: pomoc při oblékání a svlékání, pomoc při přesunu na invalidní vozík, pomoc při uléhání a vstávání, polohování, pomoc při podávání stravy a tekutin (jak na pokoji, tak na jídelně)
    • vše je s klientem sjednáno individuální plánu včetně míry pomoci či podpory
    • rozsah podpory, pomoci nebo péče se odvíjí od aktuálního zdravotního a psychického stavu klienta
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
    • nepřetržitě - 24 hodin denně/ 7 dní v týdnu po dobu trvání smluvního vztahu
    • možnost sledování televize, poslech rozhlasu
    • zajištění denního tisku
    • zajištění kulturních akcí, které jsou veřejně přístupné
    • zajištění kadeřnice, pedikérky, návštěv duchovního
    • možnost zajištění telefonického hovoru z pokoje klienta (za poplatek hovornho viz fakultativní služby
    • pomoc při kontaktu s rodinou či přáteli – návštěvy jsou neomezené, je i možnost dočasného pobytu klienta u rodinných příslušníků
  • aktivizační činnosti
    • představují pracovní činnosti, které slouží k upevnění motorických, psychických a sociálních schopností klienta
    • v pracovní dny od 07,30 do 15.30 hodin
    • volnočasové aktivity (ruční práce, čtení, audioknihy, vyprávění, výroba dekoračních a upomínkových předmětů, trénování paměti atd.)
    • o pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím (kulturní akce, soutěže atd.)
    • o nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností (terapie se zvířaty, procvičování motoriky atd.)
    • na všem pokojích je take volně přístupný internet
    • v zařízení je k dispozici knihovna
  • sociálně terapeutické činnosti
    • návštěvy fyzioterapeuta v zařízení 1x týdně
    • podpora fyzické zdatnosti  - nácvik chůze, nácvik používání kompenzačních pomůcek (chodítko), procvičování jemné motoriky rukou, trénink paměti
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
    • pracovní dny od 07,00 do 14.30 hodin
    • pomoc při nákupu osobních věcí nebo zajištění nákupu
    • pomoc při kontaktu s úřady (matrika, soud, úřad práce, OSSZ), pomoc při vyplňování různých formulářů a podání
    • zajištění poštovních služeb
    • vytváření podmínek pro udržení vazeb na přirozené prostředí klienta tj. rodinu
    • návštěvy klientů jsou neomezeně každý den mimo dobu nočního klidu
    • nedoporučujeme pouze návštěvy v době osobní hygieny a jídel klientů
    • nejvhodnější doba návštěv s ohledem na výše jmenované je od 13,00 hodin do 17,00 hodin
    • možnost oslav rodinných výročí v zařízení (oslavy narozenin apod.)


 
 


     
Obrázek #1Obrázek #2Obrázek #3Obrázek #4

  • umístění budovy, její technický stav a materiální podmínky služby
  • kapacita zařízení je 51 klientů sociální služby
  • budova je po rekonstrukci, jsou udržovány v ..

    více
  • Cílovou skupinou Domova pro seniory Anička jsou:

  • klienti starší věku 55 let
  • klienti s chronickým nebo jiným zdravotním postižením
  • senioři
  • čá...
  • více

    Klienti zařízení mohou využívat dle svých zájmů, potřeb a zdravotního stavu pořádané programy v zařízení. Patří sem:

  • možnost sledování televize
  • p...

    více
  • Copyright © 2013 dsa@ldz.cz
    Design by Lucie SLIŽOVÁ
    LDZ, s.r.o.
    Domov pro seniory Anička
    Na Kameni 116, 517 54 Vamberk
    GPS Loc:50°6
    16°17
     
    sociální úsek
    Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M.
    T: 498 771 860
    M: 774 453 350
    E: dsa@ldz.cz
    Mgr. et Bc. Klug Anna, MBA, LL.M.
    ředitel zařízení
    T: 498 771 860
    M: 774 453 350
    E: dsa@ldz.cz
     
    zdravotnický úsek
    Veverková Iveta
    vedoucí pracovník
    T: 498 771 863
    M: 724 921 621
    E: sestry@ldz.cz
    Perets Olena
    vedoucí zařízení
    T: 498 771 862
    M: 774 453 351
    E: vedouci@ldz.cz