Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /data/web/virtuals/115042/virtual/www/domains/ldz.cz/dsa/index2.php on line 7
Stravování
Stravování
- zařízení poskytuje celodenní stravování
- cena surovin včetně provozních nákladů souvisejících s přípravou stravy činí 170,- Kč/den
- strava je podávána 4x denně dle časového rozvrhu:
- snídaně 07,30 — 08,30 hodin
- oběd 11,30 —12,30 hodin
- svačina 14,30 — 15,00 hodin
- večeře 17,15 — 18,00 hodin
- strava (oběd, večeře) je dodávána dodavatelsky
- snídaně a svačiny jsou připravovány v zařízení
- strava je přizpůsobena svým složením, množstvím a úpravou věku a zdravotnímu stavu klientů
- dodáváme dvě diety: racionální (dieta č.3) a diabetickou (dieta č.9)
- klientům lze také nabídnout různé formy jídel: celé, mleté, mixované
- diety klientům předepisuje praktický nebo odborný lékař
- strava může být klientům podávána buď v jídelně nebo, dle zdravotního stavu a přání klienta, na pokoji
- dle přání klienta je také možné stravu servírovat na odlehčeném (melaninovém, plastovém) nádobí
- svačinu a nápoje roznáší personál klientům přímo na pokoj
- v případě, že si klient přeje porušovat léčebný režim (nedodržovat předepsanou dietu) je mu to umožněno
- lékařem nebo zdravotnickým pracovníkem (zdravotní sestra) je mu vysvětlen účel předepsané diety, možné následky jeho jednání na zdravotní stav
- přeje-li si klient i přes edukaci porušovat léčebný režim, je s ním sepsán dokument tzv. negativní reverz
- strava je dodávána dle jídelního lístku, který je vyvěšen na nástěnce v chodbě zařízení
- v případě, že klient nesouhlasí s jednotným výběrem jídla, je mu umožněno vybrat si jiné jídlo (toto je zpoplatněno z důvodu zvýšených finančích nároků na přípravu a dopravu stravy, upřesňuje smlouva)
- klient má možnost zasahovat do tvorby jídelního lísku (v Dotaznících spokojenosti se ptáme jaká jídla by klienti chtěli připravit)
- strava je podávána v jídelně nebo dle přání a zdravotního stavu klienta na pokojích
- tekutiny (čaj) jsou k dispozici po celý den
- vzhledm k tomu, že v zařízení je poskytována celodenní strava, není vhodné shromažďovat větší množství jídel na pokojích
- zvláště, pak nedoporučujeme skladovat na pokojích potraviny, které rychle podléhají zkáze
- k uchovávání těchto potravin je určena lednice, která je v jídelně zařízení
- potraviny, které má klient uschovány v lednici v jídelně, by měl mít řádně označené, aby nedocházelo ke konzumaci od jiných klientů
- jelikož je lednice společná pro všechny klienty, není v silách pracovníků DSA zajistit dohled nad uloženými potravinami
- dále zařízení neručí za zdravotní nezávadnost potravin, které nepodává
- v případě, že pracovník zařízení najde plesnivé nebo nepoživatelné potraviny, má právo je vyhodit
- při předem oznámeném pobytu mimo zařízení mají uživatelé nárok na vrácení příslušné části zaplacené úhrady za stravné
- úhrady služby jsou stanoveny v souladu se zněním zákona č. 108/2006 Sb. a prováděcí vyhlášky číslo 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- dle zákona č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, musí zbýt po odečtení nákladů za ubytování a stravování každému uživateli alespoň 15% z jeho příjmu (důchodu)

